Virtuelni timovi to su specifični timovi koji koriste računalnu tehnologiju za povezivanje fizički razdvojenih članova radi postizanja zajedničkog cilja. Na primjer mala marketinška agencija locirana u Beču, oslanja se na globalnu mrežu koja se sastoji od više od pedeset pojedinaca iz dvadeset zemalja. Ti ''slobodnjaci'' i njihove vještine koriste se po potrebi za razne projekte. Oslanjanjem na takav virtuelni tim agencija je u mogućnosti koristiti mrežu profesionalaca bez velikih troškova i složene organizacije rada. U virtualnom timu, članovi surađuju online sa alatima kao što su mreža koja pokriva regiju, konferencije, video, faks, e mail ili čak i web ako tim može održati online sastanke. Virtulaeni timovi mogu raditi sve što i ostali timovi – razmjenjuju informacije, donose odluke, obavljaju zadatke. Medjutim, oni su uskraćeni za obične ''pregovaračke'' diskusije koje se obavljaju licem u lice. Zbog tog nedostatka, virtuelni timovi su sve više orijentiranii na konkretne zadatke.
Da bi se neki tim smatrao virtualnim mora zadovoljiti sljedeća tri uvjeta:
- Mora funkcionirati kao tim, tj. kao skupina pojedinaca koji su međuovisni u svojim zadaćama i imaju zajedničku odgovornost za rezultat.
- Članovi tima moraju biti iz geografski različitih sredina
- Tim se treba oslanjati na komunikacije posredstvom suvremene tehnologije da bi postigao ciljeve
Da bi bili uspješni virtualni timovi moraju biti dobro strukturirani, vođeni i podržani. Uzajamno povjerenje članova mora biti na visokoj razini, jer su baš ti socijalni odnosi važni za uspjeh ovakvih timova. Za uspješno funkcioniranje virtualnih timova, menadžeri moraju osigurati sljedeće temeljne uvjete:
- Izbor pravih članova- stvaranje uspješnog pobjedničkog virtualnog tima započinje selekcijom članova koji posjeduju znanja, vještine i iskustva za uspješnu suradnju i postizanje misije tima.
- Upravljanje socijalizacijom- članovi tima moraju poznavati jedni druge kako bi razumijeli što se od njih traži i očekuje. Vođa tima mora osigurati proces integracije, odnosno utvrditi kako članovi mogu raditi zajedno i ostvariti postavljene zadaće i ciljeve.
- Jačanje međusobnog povjerenja- povjerenje se smatra najbitnijom sastavnicom ovog tima. Međusobno upoznavanje, razmjena osobnih informacija i očekivanja, održavanje pozitivnih stavova prema akciji temelj su koji timove vodi do postizanja uspjeha. Mnogi autori ističu da je osjećaj prijateljstva i povjerenja između članova virtualnog tima nemoguć, jer se oni rijetko osobno susreću.
- Usoješno upravljanje komunikacijama- menadžeri moraju osigurati optimalnu količinu osobnih komunikacija. Oni trebaju inicirati održavanje prijateljskih sastanaka članova tima i poticati ih da se posjećuju na radnim mjestima. Kada dođe do nesporazuma i sukoba menadžeri trebaju osigurati sastajanje tima kako bi pomogli članovima da rješe probleme.
- Upravljanje znanjem- mora se osigurati primjena znanja s različitih poslovnih funkcija. Prenošenje znanja uvjet je uspješnog funkcioniranja tima i njegova velika prednost.
- Motiviranje i nagrađivanje- pri vršenju selekcije menadžeri moarju svakom članu tima pružiti dobar razlog da postane dio tima. Visoka motivacija uvjet je uspješnosti svakog tima. Tkođer potrebno je razviti i sustav nagrađivanja kako bi se motivacija povećala. To uključuje razne bonuse za timsku uspješnost, a ne za individualnu, te se tako potiče rad tima u cjelini.
Nema komentara:
Objavi komentar